Welcome to the new Independent website. We hope you enjoy it and we value your feedback. Please contact us here.

Listing of 56 newspapers in 45 countries who ran pro-climate-pact editorial

On Monday, December 8, more than 50 newspapers in 45 countries ran a common editorial calling for world leaders to agree on a binding deal at COP15. The op-ed was written by the editorial staff at The Guardian (UK) and appears in 20 languages, including Chinese, Arabic, and Russian.

Representatives from 192 countries are currently assembled at the UN Climate Summit in Copenhagen, which takes place December 7- 18. The leaders will work to establish a global climate agreement to take effect in 2012, with the ultimate goal of creating a binding pact with specific targets for halting climate change.

The Miami Herald is the only English-language US paper to run the editorial, which cites "years of US obstructionism" as among roadblocks to a "fully polished treaty" likely emerging from the conference. However, several US newspapers ran their own editorials calling for action in Copenhagen.

An excerpt from the editorial:

"Climate change has been caused over centuries, has consequences that will endure for all time and our prospects of taming it will be determined in the next 14 days. We call on the representatives of the 192 countries gathered in Copenhagen not to hesitate, not to fall into dispute, not to blame each other but to seize opportunity from the greatest modern failure of politics. This should not be a fight between the rich world and the poor world, or between east and west. Climate change affects everyone, and must be solved by everyone."

The following newspapers are running the common editorial, most of them featuring it on the front page:

Economic Observer, China (Chinese)
Southern Metropolitan, China (Chinese)
CommonWealth Magazine, Taiwan (English)
Joongang Ilbo, South Korea (Korean)
Tuoitre, Vietnam (Vietnamese)
Brunei Times, Brunei (English)
Jakarta Globe, Indonesia (English)
Cambodia Daily, Cambodia (English)
The Hindu, India (English)
The Daily Star, Bangladesh (English)
The News, Pakistan (English)
Daily Times, Pakistan (English)
Gulf News, Dubai (English)
An Nahar, Lebanon (Arabic)
Gulf Times, Qatar (English)
Maariv, Israel (Hebrew)

Süddeutsche Zeitung, Germany (German)
Gazeta Wyborcza, Poland (Polish)
Der Standard, Austria (German)
Delo, Slovenia (Slovene)
Vecer, Slovenia (Slovene)
Dagbladet Information, Denmark (Danish)
Politiken, Denmark (Danish)
Dagbladet, Norway (Norwegian)
The Guardian, UK (English)
Le Monde, France (French)
Libération, France (French)
La Repubblica, Italy (Italian)
El País, Spain (Spanish)
De Volkskrant, Netherlands (Dutch)
Kathimerini, Greece (Greek)
Publico, Portugal (Portuguese)
Hurriyet, Turkey (Turkish)
Novaya Gazeta, Russia (Russian)
Irish Times, Ireland (English)
Le Temps, Switzerland (French)

The Star, Kenya (English)
Daily Monitor, Uganda (English)
The New Vision, Uganda (English)
Zimbabwe Independent, Zimbabwe (English)
The New Times, Rwanda (English)
The Citizen, Tanzania (English)
Al Shorouk, Egypt (Arabic)
Botswana Guardian, Botswana (English)
Mail & Guardian, South Africa (English)
Business Day, South Africa (English)
Cape Argus, South Africa (English)

North and Central America
Toronto Star, Canada (English)
Miami Herald, USA (English)
El Nuevo Herald, USA (Spanish)
Jamaica Observer, Jamaica (English)
La Brujula Semanal, Nicaragua (Spanish)
El Universal, Mexico (Spanish)

South America
Zero Hora, Brazil (Portuguese)
Diario Catarinense, Brazil (Portuguese)
Diaro Clarin, Argentina (Spanish)