Welcome to the new Independent website. We hope you enjoy it and we value your feedback. Please contact us here.

Business News

Business Diary: Bootle claims the OECD is nuts

Never let it be said that Roger Bootle's Capital Economics does not say what it thinks, even if it subsequently remembers to moderate its language. Issuing its latest thoughts on last week's global economic outlook from the Organisation for Economic Co-operation and Development, the think-tank admits: "Our initial response to the OECD's recommendation that UK interest rates should rise to 3.5 per cent by the end of next year ('completely mad') may have been a bit extreme."

Perfect place for networking?

Got a business deal you want to promote or a venture you need to flog? Then get yourself down to One Marylebone tomorrow night, where the Genesis Foundation is hosting a private viewing of "Light", Chris Levine's laser light installation in the former Holy Trinity Church. Genesis is the foundation set up a decade ago by John Studzinski, the legendary banker who is now senior managing director at private equity house Blackstone. If you can't find a backer at this sort of do, it's time to give up.

Du Beke meets Fred the Shred

Phil Hall, the former News of the World editor, is making something of a name for himself representing those who have had, how shall we put it, a spot of trouble. But after his work with Chelsea's John Terry and the ex-Royal Bank of Scotland chief executive Sir Fred Goodwin, Hall's latest client should not be quite so challenging. Strictly Come Dancing star Anton du Beke got some bad publicity last year after calling a fellow contestant a "Paki", but he's hardly in the same league as the pair mentioned above.

An FT comedy of errors

Let he who is without sin and all that, but we couldn't help enjoying this correction in the Financial Times: "A review on May 26 of Paul Weller's concert at the Royal Albert Hall incorrectly attributed The Style Council song 'Shout to the Top!' to The Jam." It's comforting to know that the self-styled "world business newspaper" has the decency to own up to a serious mistake when it makes one.