Journalism group 'cleared' over McAlpine row

Click to follow
The Independent Online

The not-for-profit journalism group dragged into the row over the Newsnight report that led to Lord McAlpine being wrongly accused of being a paedophile said it had no control over the story but admitted failings over a decision to second one of its reporters, Angus Stickler, to the BBC.

The Bureau of Investigative Journalism said its own investigation into the events that led to the disastrous broadcast had found that the organisation itself provided no material for the report into allegations of sexual abuse.