Welcome to the new Independent website. We hope you enjoy it and we value your feedback. Please contact us here.

Grace Mugabe sues Zimbabwean paper over leaks

The First Lady Grace Mugabe has filed a US$15m (£9.6m) lawsuit against a Zimbabwean weekly newspaper, after it published a WikiLeaks cable story, alleging her involvement in illegal diamond deals. Raphael Khumalo, chief executive at The Standard, said court documents were served by lawyers.

The US diplomatic cable, dated 2008, says Grace Mugabe and Gideon Gono, the governor of the central bank, "reaped tremendous profits" from corruption and violence-plagued diamond fields in eastern Zimbabwe.