Russian broadcaster offers Nigel Farage his own television show

Kremlin-backed station have also approached Katie Hopkins and Russell Brand

Thursday 08 September 2016 22:31 BST
Nigel Farage appearing on Sam Delaney's News Thing on RT UK
Nigel Farage appearing on Sam Delaney's News Thing on RT UK (PA)

Nigel Farage has apparently been offered his own show on Russian television.

Kremlin-backed broadcaster RT, formerly known as Russia Today, has entered talks with a range of outspoken public figures.

The TV station is looking to improve its English-language output in time for the US presidential elections in November and is thought to have also started negotiations with columnist Katie Hopkins, the Telegraph reported.

Reports suggest Mr Farage has discussed a wide range of options including working as a reporter during the White House election, according to The Week.

Mr Farage, who has appeared regularly on the station, has said that an agreement has not yet been made.

“I’ve appeared on RT occasionally. They are a broadcaster with an audience. They may well have a political agenda, but you can’t ignore them,” he told the Telegraph.

The pro-Moscow broadcaster is thought to have also been in talks with Russell Brand to move his YouTube series, The Trews, over to their channel.

Join our commenting forum

Join thought-provoking conversations, follow other Independent readers and see their replies


Thank you for registering

Please refresh the page or navigate to another page on the site to be automatically logged inPlease refresh your browser to be logged in